generated by sloganizer.net

tisdag, januari 02, 2007

Stavfel, fruar och 2007!

Min bättre hälft (och det säger inte lite) påtalade när hon vid ett av ytterst få tillfällen läste bloggen, att jag gör en sjuhelvetes massa slarvfel, stavfel och dyl.
-Du får väl fan rätta sånt, det ser ju för jävligt ut, sa hon.
- What the fuck, det är en blogg, inte en skrivelse till nån som sitter och bedömer språk och formalia, svarade jag för mig.
- Men det är ju folk inne varje dag och läser, jag skulle blivit skitirriterad om det såg ut så där, fortsatte hon.
- Jaja, va fan... får väl tänka på det då, avslutade jag den redan förlorade diskussionen (just en sådan som är förlorad redan från början, man har ingen chans, om man nu förlorar diskussioner...).
Så, nu tänker jag inte sitta och rätta alla stavfel, felskrivningar och slarvfel jag gjort i sena och/eller stressade situationer i tidigare inlägg. Så viktigt kan det inte vara. Men mitt nyårslöfte till er alla som läser här blir: jag lovar att vara mycket mer noggrann med det jag skriver. Som man lär ska man leva, sa frugan (fast jag är ingen formaliafaschist).

Toivonen till Malmö, stackars pöjk. Sitta och surna på skånska låglandet.

BT berättar om Elfsborgs sattsning mot säsongen 2007. Det ska till dubbla läger och hårdare träning. En intressant nyhet, men i pappersformatet får den ett mycket litet utrymme.