generated by sloganizer.net

söndag, december 17, 2006

En satans söndag!

Fy helvete, har vart så bakis idag. Länge sen jag var så bakis, var det inte efter guldet.
Varför? Varför utsätta sig för Hades frivilligt?
Har följt världen från soffan och toalettstolen. Skidstafetter som blev till förvirrade maratonlopp, både med och utan bössor, tills jag upptäckte att jag slumrat till och bytt sändning. Men det blir aldrig så tråkigt att man stänger av det, oh no. Skiddamerna gjorde det dessuom bra, fast det läste jag på text-tv.
Intet nytt på värvningsfronten, men jag är säker på att Samuel har ögonen på sig. Enda anledningen till en utebliven flytt stavas Champions Leauge, men kanske inte ens det hindrar när engelska, italienska och spanska lag viftar med sedelbuntar. Men frankrike, tillåt mig tvivla. Är det så hett? Skulle vara Lyon, men där finns redan en svensk mittfältare.
Kanske Marseill, med Svennis. Skulle ju bli en kaosartad livsförändring för en kille från skogarna i norr. Jag menar: från tv-spelskvällar i Borås till knarkstaden som lever och andas fotboll, maffia och arbetarklass. Det är inte översvämningar som är dagens orosmoln därnere, om man säger så.
Tror på en flytt för Samuel, han har klass och erfarenhet i kombination med låg ålder. Han är hetar än man tror, speciellt med en lyckad landslagsresa i vår.
Kvällens låt: Sunday bloody sunday, av allas vårt U2!