generated by sloganizer.net

onsdag, januari 03, 2007

NYHET: Tre snabba med Stefan Andreasson!

Så har det äntligen rasslat till i mailboxen i min jakt på Elfsborgare i nya Tre snabba... Såklart är det Stefan Andreasson som är först att svara, mindre än ett dygn efter att mitt mail skickats. Inga sensationer, inga jätterubriker, men ändå ett avslut för 2006 och en blick in i 2007. Detta är tänkt som en serie under januari. Hur många delarna blir, återstår att se. Tre frågor och tre svar!
Mina damer och herrar, håll till godo, Elfsborgambassadören och Gud i en och samma!

1. Vilket är ditt största elfsborgsminne från 2006? Självklart sista matchen med allt som hände, den dagen blir ett minne för livet. Sen tror jag att jag blev som mest gladast när GAIS fick oavgjort mot AIK i näst sista!

2. Om du fick chansen att ro hem vilken spelare som helst, vem skulle det då bli 2007? Tobias Linderoth!

3. Ranka följande händelser efter hur viktiga de för Dig: vinst i Royal Leauge2007-advancemang till gruppspelet i Champ Leauge 2007-SM-guld 2007? Gruppspel i CH.League eller UEFA vore något fantastiskt, SM-guld 2007 ochsist men inte minst Royal Leaguevinst.

Intressant är att Tobbe Lindreoth skulle vara den största värvningen i Stefans ögon. Ingen överskning, men det visar hur stor Tobbe är och antagligen hur prioriterat det är att få hem honom. Som jag skrivit i Gula Listan, det kan vara så att man ror hem honom redan 2007.
Anmärkningsvärt är det inte heller att C.L. är det stora målet, även om allsvenskan naturligtvis inte kommer efter i prioriteringen (eller?).
Ett stort tack till Stefan som alltså får äran att bli premiärgäst i Tre snabba!