generated by sloganizer.net

söndag, augusti 03, 2008

Ge mig något!

Jag är tillbaka i verkligheten. Efter ett mästerskap som saknar motstycke och en semestervecka utan jämförelse kan man bara krashlanda i verkligeheten.
Jag har druckit öl dagligen i en veckas tid, grillat, umgåtts med de jag älskar, legat på stranden mellan 11 och 17, spelat boule och fotboll, läst tidningen, rökt ett paket cigg om dan, inte tittat på TV eller rört en dator. Jag har softat!
Nu ska man återanpassas i vardagen och det går väl fint. Bara att bita i det sura äpplet. Klippa gräset. Tvätta. Osv...
---
Jag känner att det behövs eb skandal i Gulacticos. Kanske inte en sådär brysk och påtaglig, men en liten. Det får inte bli för mycket sommarlov i relationen Gulacticos-Media. Laget ska känna att de strider mot allt och alla. Det är då de når adrenalinnivåerna som krävs för att spela dubbla matcher i veckan resten av säsongen.
---
Lasse Nilsson. Jag såg inte den komma. Mitt i den värsta hysterin såg jag nyheten fladdra förbi och jag tänkte, "Jaha?". Han får gärna göra succé, men jag tror inte han är killen som lyfter laget. Dessutom är jag orolig för hans gängliga kropp. När vi styr kosan mot Fredrikskans är det mycket möjligt att Rydström och co äter upp honom. Eller sliter benen av honom. Eller tacklar honom ut i Kalmar sund.
---
GAIS imorgon. Kanske med brorsan och hans son. På läktaren, alltså. Inte på plan. Gud förbjude att någon i familjen idkar samröre med ett göteborgslag!