generated by sloganizer.net

onsdag, juli 09, 2008

För Elfsborg är sämre än sämst!

Det här var fan dåligt. Hade redan lyckats radera ut minnet av Gulacticos bedrövliga insatser mot skräplag. Men jag fick en välbehövlig näsbränna.
Vi har sagit Kalmar, ICA, Djurgården och AIK.
Vi har torskat mot Ljungskile och Gefle.
Skevt och ologiskt, men kanske naturligt på något sätt. Laget har bevisligen svårt att forcera köttmurar, har bevisligen svårt att leva med favoritskap.
Jag får dock stolt säga att jag håller på ett lag som står för skönhet och fotboll. Det var fotbolen som var förlorare idag.
Johan fick till sista abdikera från sin tron som hertig Nolla. Lika så bra det. Det brukar mest bli kramp och prestige kring sådant. Det är inte hans fel att laget förlorar, det är den inkompetenta offensivens börda att bära.
Kanske blir det bättre med Lasse, kanske ite. Jag är inte orolig, vi har ett som är bra oftast. Mycket hänger på om Kalmar orkar. Jag tror det.
Plus idag för Wiland och Ishi. Knappast fler.
---
Fick nöjet att på nära håll beskåda ett kärt återseende strax före matchstart. Hasse Bergren kom älgande och gav Lasse Nilsson en riktig kram och bräkte nått om att det var jävligt kul att ses igen. Detta hände när lagen gick in efte uppvärmningen. Det kändes äkta. Kärlek mellan män. Stort.
---
Glöm inte, årets idrottshändelse i Borås.