generated by sloganizer.net

torsdag, april 17, 2008

Matchdax!

Framåt!
Framåt!!
Framåt!!!
Enligt alla sunda människor och förstå-sig-påare ska det inte gå att förlora, eller ens tappa poäng, mot Ljungskile just nu. Dom är sämre än sämst, Blillingsforsklass som en göteborgare skriver.
Men ska Haglund backa hem, vara nöjd med skapade målchanser och prioritera försvaret som någon slags ny Tom Pahl, dåvet i an om det blir några mål ikväll heller.
Har en obehagskänsla i mellangärdet, som säkert kan bero på för mycket av allt i mitt liv just nu, men någonstans siter en liten jävel och hötter med fingret och hånler. Han säger att det blir 0-0.
Och fan trot det är sant!
Jag har inga optimistiska känslor alls, men det är kanske just det som talar för att det ska gå vägen. Jag brukar ha fel... I alla fall brukar jag ha fel när jag är pesimistisk!
Nu kanske Ljungskiles försvar är så dåligt att de där spela-runt-anfallen som Gulacticos använde sig av mot Örebro fungerar och räcker alldeles utmärkt.
Men jag vill ändå se raka bollar, närmsta vägen mot mål och hårda/bra avslut!
Jag vill se Bajrami från start, liksom Kurbegovic tillsammans med Danielsson defensivt och Anders istället för Avdic offensivt på mittfältet! Eller kanske båda två där fram och skippa Kurbegovic och låta Danielsson sköta det defensiva själv?
På topp Sjöhage, eller Avdic, eller Bella. Vet inte vem som är bäst faktiskt!
Min startelva...
Stabiland
Johan-Martin-Lucic-Florén
Danielsson-Kurbegovic
Ishi-Anders-Bajrami
Bella
Så får det bli, även om anfallet är svårt att ta ut!

2 Comments:

At 5:02 em, Anonymous Anonym said...

Ni skulle behöva två Anders Svensson.

Visserligen är han ypperlig som defensiv mittfältare, men han gör nytta som offensiv också.

Om man skall spela 4-2-3-1 så måste man ha en riktigt bra #10.

Lapskojsaren Gerrard är inte dum, det duger inte med en medelmåtta.

 
At 8:32 em, Anonymous Anonym said...

Det är sant. Gerrard, gärna!

 

Skicka en kommentar

<< Home