generated by sloganizer.net

tisdag, oktober 24, 2006

Kom igen nu!!!

Fan oxå!
Så långt kan jag sträcka mig.
Men för den överpesimistiske genomsnitttsboråsaren verkar det hela vara över nu.
Guldet är i Stockholm, Helsingborg eller nån annan stans.
Folk verkar redan tro att Gulacticos kommer torska resten och sluta i mitten av tabellen.
Det tror INTE jag!
Vi leder fortfarande allsvenskan. Närmast bakom oss har vi ett hängigt AIK.
"Men de gjorde ju en fantastisk upphämtning mot Halmsatd, hur kan du säga så" säger ni kanske!
Hallå, de klarade oavgjort mot Halmstad, spelade uslare än Elfsborg gjorde igår och hade tur att de fick in EN boll! Det blev till och med två!
Motsvarande match VANN Elfsborg borta mot Kalmar med 1-0. Det kalla jag starkt. Kalmar slog matchen efter (igår) Fiskrens med 3-0 borta (hurra, hurra, hurra!!!).
Så skärp er nu för helvete, det är fortfarande guldläge och mot GAIS ska det bli seger och blir det inte det, så är det fortfarande två omgångar kvar. Det ska tydligen vara spännande säger de som vunnit guld!
Till matchen, som för övrigt fick avlyssnas på ett för dagen värdelöst Sportradion.
Elfsborg höll nollan länge och väl, spelade destruktivt i överkant och verkade nöjda med 0-0. Skäms, Haglund!
Nu straffade det sig som det bör och Piñones Arce, den jäveln, gjorde mål från omöjligt håll. En lysande Wiland fick se sig besegrad av en häxpipa. Naturligtvis det enda som kunde överlista Wiland.
Efter målet sätter Gulacticos full fart och skrämmer skiten ur både spelare och publik de sista minuterna. Sjöhage lyckas träffa någons tå när han har öppet mål. En annan boll tar i ribban och en tredje missas med en hårsmån. Hade de spelat sådär från start hade nog matchen slutat typ 4-2 till Elfsborg.
Vad lär vi oss av det?
Man kan inte backa hem ett SM-guld!!!
I de sista matcherna önskar jag att Haglund trycker tillbaka laget till det som gett den fina tabellplaceringen, nämligen det totala passningsspelet. Vi kan fortfarande, men i de senaste bortamatcherna har vi hamnat i defensivfällan. Det funkade mot Kalmar, men inte mot Bajen. Thats It!
Så mod morske män och kvinnor. Vi har inte alls förlorat något guld, vi leder fortfarande och kommer vinna!
Till sist: vem i helvete var den där Bosse som var bisittare till Lasse Grankotte på Söderstadion? Genuin stockholmare med hjärtat på söder. Fy fan. Jag betalar min TV-licens och där i ligger radion också och då förväntar jag mig för fan en objektiv sändning. Vill jag lyssna på Hammarbyare kan jag välja nån jävla lokalradiostation. Skam och skandal (hrm, nåja...). Han tyckte för övrigt att allt Elfsborg gjorde var sådär och när Jon Kanon satte till sin armbåge blev han helt vansinnig och spydde galla över honom. I en hel kvart! Han blev sedan så glad när Bajen gjorde mål att han utropade "Äntligen!!!". Tack Bosse, vem du nu är, för att du förstörde min radiokväll! Jävla idiot!!!
Ge mig ett EEEEE!