generated by sloganizer.net

fredag, oktober 27, 2006

GAIS va skit, Di Gule hade kramp!

Hua!
Usch!
Scheise!
Så känns det INFÖR HIF-MATCHEN!
Men först: De skönaste tre poängen på mycket länge. Gulacticos spelar krampaktigt, flera är ur form, regnet öste ner under matchen, men det blir tre pinnar i alla fall. Kan inte vara annat än bra.
Hade det vart i början av säsongen hade jag reagerat annorlunda, men nu gäller det bara att ha flyt, medgång, vinden i ryggen, matjord i fickan i två matcher till. Det måste sannolikt till två segrar för att bärga guldet, men om de sker genom grisiga 1-0-vinster gör intet. Inte nu när det bara är två matcher kvar och guldet finns inom räckhåll.
Bäst igår var återigen Wiland. backarna var felfria, medan mittfältet hade kramp, de hade sån kramp att det spred sig till läktarn.
Det springs nada!
Det tänks lite!
Haglund hävdade att grabbarna ville för mycket.
Ville för mycket? Vad fan händer om de visar mindre vilja än igår? Faller de inte ihop då?
Målet gladde, Anders var bra i första. Mer var det inte.
Nu tror jag på en helt annan match och ett helt annat Elfsborg på söndag.
Jag tror på seger, jag tror det är den här matchen som vuxit i spelarnas huvuden det senaste.
Jag tror på seger och jag tror på stordåd.
Enda faran just nu är varningarna!
Men lita på mig, det blir 3 poäng på söndag!
Ska på rekreationsresa till Fuleland, så Kaptenen blir den som håller ställningarna nu i veckan som kommer. Hittar jag ett internetcafé så skriver jag, annars inte.
samla mod alla gula, för den 5 november ska vi alla på guldfest!
Vi ses då om inte förr!

Heja di våre inte di dära!

1 Comments:

At 12:39 em, Blogger Peter Madison said...

Sorry mannen. Tror Baxter spöar Di Gule. Av två anledningar. Dels vill han ju naturligtvis vinna å dels så klappar hans hjärta för AIK...så han har ju liksom dubbel anledning att vinna. Elfsborg blir klassiskt svenska å klappar ihop. 3-1 till Baxter...

Sorry...!

 

Skicka en kommentar

<< Home