generated by sloganizer.net

onsdag, maj 07, 2008

Bra!

2-0 mot Trelleborg och nu är jag nöjd.
Men Trelleborg gjorde ju två självmål, säger du?
Precis.Och i en lång och jämn allsvenska är det oerhört viktigt att vinna de där svåra matcherna som man bara ska vinna. De där vi inte vann i början, fast vi spelade och förde och sköt och passade. Det gjorde vi nu med och målen kom. Dom kom redan i första halvlek och man slapp sitta där med hjärtat i halsgropen och vänta. Det var lugnt idag. Skönt.
Orosmoment kring Bajrami dock. Enligt superkasse webradiokommentatorn fick han en hårt slagen frispark i huvudet och bars ut på bår. Vi kan säkert klara oss utan honom, men han är spännande och annorlunda och kan säkert göra succé hemma mot ICA.
Wiland var också nere för räkning. Han reste sig och gjorde en kanonmatch i andra (om man får tro webradion, då). Han går från klarhet till klarhet och jag säger det igen: han är nog så bra som Isaksson och Shaban.
Nu blir avslutningen mot ICA en höjdarmatch utöver det vanliga. Vi har Djurgårdens derbymatch kvar att räkna in i toppstriden. Tappar dom poäng mot Bajen kommer vinnaren på måndag att vara laget närmast Kalmar, med möjlighet att till och med ligga i topp. KFF har idag +11 i målskillnad, ICA +10 och Gulacticos +8.
I och med segern idag är jag lugn. Laget är väl så starkt som guldåret 2006. Nu börjar resultaten gå vår väg, bollarna trilla in och vi kan vinna alla sorters matcher. Det kan naturligtvis gå hur som helst, jag vet, men laget har vänt en svår trend och Haglund har haft kyla och mod. Fan, killen kan styra en allsvensk tanker på bästa sätt.
Jag är lugn. Det kan svänga fort, men jag är lugn. Fan va gott!