generated by sloganizer.net

onsdag, maj 07, 2008

Matchdax!

Resan går till Sveriges svar på ... När, det fins nog inget att jämföra Trelleborg med. En unik stad på sitt lilla vis!
Hur som helst ska det spelas allsvensk fotboll på Tjongavallen och det är en svår uppgift Gulacticos ställs inför. Det har blivit så i år, att man vinner mot på pappret svårare motstånd och har förtvivlat svårt mot på pappret lättare motstånd. Trelleborg hör tveklöst till den senare kategorin och kommer backa hem rejält och det är just backa hem som blivit det svåra att lösa för Haglunds manskap.
Nu kanske vi kan hoppas på en mer frejdig fotboll från Trelleborg. Deras tränare, korpral Prahl, kritiserade starkt Ljungskiles defensiva efter deras möte på Tjongavallen och hans trovärdighet som tränare blir mer eller mindre utraderad om de försöker sig på liknande knep själva. Vi får väl se...
I Gulacticos är Martin A avstängd och Kurbegovic lätt skadad, dessutom den långa skadelistan på långtidsskadade. Lucic lär få Sjöberg bredvid sig i mittförsvaret, en tidigare febersjuk Mobaeck lär börja på bänken och en kurant Avdic tar hans plats, men i övrigt lär vi få se en liknande uppställning som startelan mot HIF.
Bella har för mig mycket att bevisa. Sjöhage kan i mina ögon ersätta Bella i dagsläget, men Haglund verkar bestämt sig för just Bella. Det är lite Lagerbäck över hans principfasta laguttagningar. Äldst och mest rutinerad vinner. Men jag röstar på den yngre...
Min startelva...
Stabiland
Karlsson-Lucic-Sjöberg-Florén
Anders-Danielsson
Ishi-Avdic-Bajrami
Sjöhage
Full fart frammåt, hoppas jag!
---
Drömde inatt att Trelleborg vann matchen med 5-2 (eller 6-2, lite otydligt). Konstig dröm som kändes realistisk i all absurditet. Text-tv-bilder med målskyttar och allt... usch. Men jag ska fan spela på resultatet!
---
För övrigt tycker jag att Wiland allt mer blir ett fullgott alternativ som förstemålis i EM-truppen. Han spelar kontinuerligt och har bara släppt in 3 mål på 9 matcher och har endast en tabbe på sitt samvete (MFF:s kvittering). Men med all logik som verkar finnas i Lager-Lasses hjärna är han säkert inte ens med truppen. Det blir säkert Eddy i Norge...