generated by sloganizer.net

onsdag, april 30, 2008

Skratta eller gråta?

Jag vet fan i mig inte om man ska skratta eller gråta åt SvFF:s beslut att INTE flytta Gulacticos cupmatch mot Ängelholm.
Gråta åt att det blir två matcher på två dagar och en redan sliten trupp kommer bli än mer sliten om de ens åker med bussen söderut. Därför blir det förhoppningsvis ett reservlag som får fightas till sista blodsdroppen för avancemang.
Skratta åt storklubbsvänliga SvFF om inte drar sig en sekund för att helt oföskylt favorisera de som förtjänat det. Helsingborg fick flytta sin match, inte Gulacticos. Sen kan SvFF dra rövarhistorier om flyg till Gotland hur mycket dom vill, det är ju ingen jorden-runt-kryssning vi snackar om!
Jag skulle ju kunna bojkotta bortamatcher i cupen som demonstration i och för sig...
---
Annars kan ju lördagens fight mot Helsingborg bli något utöver det vanliga. Två legender som Lucic och Fistfighter Larsson drabbar samman och de där har gemensam historia sedan VM 1994 i USA. Herregud, då hade Larsson rastaflätor och Lucic... ja, han såg likadan ut då som nu. VM 1994: fontändans, midsommarfotboll mot Ryssarna, nattmatcher, Ravellis straffräddning mot Rumänien, Martin Dahlins språngnick, Kenneths fieldgoal-målgest, Therns utvisning, utklassningen mot Bulgarien, oavgjort mot Brassarna i gruppspelet, Rålambshovsparken. Vilka minnen. Eleverna jag har i klassen nu var inte ens föddes det året och Elfsborg spelade i division 1 södra inför några hundra åskådare vissa matcher. Mycket vatten har flutit under broarna sedan dess!

2 Comments:

At 9:16 em, Blogger Röd Guling said...

På vilket sätt skulle HIF vara en större klubb än Elfsborg?

 
At 10:58 em, Anonymous Anonym said...

Nä, det har du rätt i. Ogenomtänkt av mig! Vad fan ska jag nu skylla på...

 

Skicka en kommentar

<< Home