generated by sloganizer.net

torsdag, november 22, 2007

Det här med Anders...

... som exempel blev fel. Fan vet hur jag tänkte. I inlägget jag skrev har folk kommenterat att Anders blev "felbehandlad" och att han INTE desperat skrev sig utomlands. Skattetvisten blev ju att han fortfarande stod skriven i Sverige via sin gamla lägenhet som han lånat ut till sin brorsa (tror jag). OM han nu skattade för sin arbetsinsats i England förstår jag ju inte hur Skatteverket kunde beskatta honom extra. Om det nu är så enkelt, jag vet inte. Kanske någon ekonomisk bevandrad kan komma med fakta, kloka insikter eller åsikter.
Rätt eller fel, insticket var tänkt som en allmän pock mot snikenheten. Jag förstår att man vill passa på att tjäna så mycket pengar som möjligt under en (i ett livstidspespektiv) kort karriär, men att då glömma bort den grund som man skapat sin karriär på, är märkligt. Förhoppningsvis visar de lojalitet där gentemot den/de klubb/-ar som man fostrats i, men knappast i övrigt!
---
Anders insats mot Lettland var som sagt grymt imponerande. Han säger själv att det var en av hans bättre insatser i landslaget och jag kan bara hålla med. Han verkar tackla svineriet från Råsundapubliken bra och det är gott. Han är viktig i landslaget, en av de viktigare. Kim har åter visat att han inte kan axla den manteln! Att Den församlade världspressen hyllar honom är stort och ovanligt. Bara Bosse Pettersson såg saker som ingen annan såg. Faktum med höll jag på att kräkas när han hävdade att det är Anders ansvar att plocka ned en övertriggad Kim 10-15 meter i banan. Det var alltså Anders fel att Kim var dålig. Snyggt Bosse... När Strömblad hyllade Anders defensiva insatser kontrade Bosse med: "Men herregud, spela defensivt klarar vilken spelare som helst!". Som tur var sågade Mjällby den kommentaren omgående!
---
1-4 mot HIF. Bästa tänkbara tändvätska för laget. Ser man dessutom på laget som spelade finns det ju flera konstiga positioneringar av spelare. Falk-Ohlander som innermittfältare, Martin A som innerback...
---
Mclarens tid som engelsk förbundskapten gick i formel-1-fart...