generated by sloganizer.net

tisdag, november 20, 2007

Mycket vill ha mer!

Nu kanske inte jag ska uttala mig i ekonomiska spörsmål. Jag jobbar ju bara som en helt vanlig människa, tjänar futtiga 21000 i månaden och drar aldrig ett skit på skatten. Jag jobbar heller aldrig svart, eller försöker mygla på andra sätt. Så min kunskap i ämnet är naturligtvis dålig, men...
Varför vill rika fotbollsspelare alltid ha lite, lite till, förutom alla de jävla miljoner de redan har? Anders är naturligtvis bara en i raden av lirare som i ett desperat försök skrivit sig utomlands för att slippa betala skatt. Dom vill tjäna 5 miljoner istället för 4, typ. Dom vill inte bidra till välfärdssamhället, inte heller vara solidariska med ca 8,9 miljoner andra svenskar.
Why?
---
Boleslav på Borås Arena den 29 november. Brrrr....
---
En ond jävla aning säger mig att vi kommer sitta där i TV-sofforna på onsdag kväll och ha JÄVLIGT lång näsa...

6 Comments:

At 1:20 fm, Blogger Röd Guling said...

Lägenheten stod kvar i Anders namn när han flyttade till England för att bo där i fyra år, trots att hans brorsa hade tagit över den. Jag skulle kalla det okunnigt eller möjligtvis klantigt men inte ett "desperat försök att skriva sig utomlands för att slippa betala skatt" ...

Däremot kan man ha moraliska invändningar på hur hemvändaraffären gick till, men den sköttes ju å andra sidan lagligt.

 
At 9:44 fm, Anonymous Anonym said...

Orättvist och oinformerat; Att desperat försöka skriva sig utomlands??? Ett ganska bra försök, eftersom han bodde i Southampton i fyra år. Att han sedan inte sagt upp hyran på sin lägenhet, utan lät sin bror bo där i andra hand, räckte tydligen som ursäkt för skattemyndigheten att räkna honom som skattepliktig i Sverige också, utöver England där han också skattade eftersom han bodde och jobbade där, och casha in några extra kronor.

 
At 9:21 em, Anonymous Anonym said...

Ja, det där med skriva sig utomlands blev helt fel i Andersaffären, fan vet hur jag tänkte... men andemeningen med att det in allmänhet råder en pengakåthet utöver det vanliga står jag fast vid. Jag tycker inte det är OK att fotbollsspelare som fostrats i föreningslivet inte fortsätter att "skatta" svenskt, oavsett om de tjänar pengarna i England, Italien eller något annat land. Gammalmodigt synsätt, kanske, men jag tycker inte att det är OK att undanhålla pengar som man klarar sig utan.

 
At 12:08 em, Anonymous Anonym said...

Right away I am ready to do my breakfast, later than having my breakfast coming over again to read further news.
My web page :: web design miami beach

 
At 12:16 em, Anonymous Anonym said...

If some one wants to be updated with latest technologies
then he must be go to see this website and be up to date everyday.
Feel free to visit my website :: cheap laptops for sale

 
At 3:44 fm, Anonymous Anonym said...

Informative article, exactly what I needed.
Review my web page green coffee bean extract dr oz

 

Skicka en kommentar

<< Home