generated by sloganizer.net

onsdag, augusti 29, 2007

Me gusta!

Det är matchdag och jag gillar det som fan. Eller som farsans 82-årige fabror uttryckte det igår kväll: "Jag gillar det skarpt!"
Nu känns Championjonfighten mellan Gulacticos och Valencia lite som en träningsmatch, men chansen att det ska hända något bra i början finns där och jag kan vara hysteriskt optimistisk.
Scenario: Bella springer sig fri efter 8 minuter och rundar Cañisares, som i ett sista desperat försök får handen om Bellas vänstervrist och river ned honom med frilägesutvisning som följd. Anders sätter den efterföljande straffen. I matchminut 39 når Pinnocio högst i straffområdet, bollen dimper ned framför Anders fötter, som behärskat lyfter in bollen bakom en helställd Hilderbrant, som ersatt den utvisade Cañisares. 2-0 i halvtid och det blir en pers under andra halvlek, då spelet är hyfsat jämnt med ett decimerat valencia och ett hoppfyllt Gulacticos.
Yeah, right...
---
Min elva...
Stabiland
Mobaeck-Kejsaren-Björcken-Karlsson
Alex-Anders-Avdic-Holmén
Pinoccio-Bella
Avskedsmatch för Holmén, så visst ska han spela. Men Bajrami kan få komma in och sätta fart. Eller Florén med sin fina vänsterfot. Eller vem som helst, det spelar sannolikt ingen roll!
---
Glenns pojk ska göra debut mot Gulacticos den 15 september. Det kan verkligen bli hur mycket folk som helst på betongbunkern då. Ett av många klassiska västderbyn.
Nä just det, Fiskrens föredrar att kalla matcherna mot GAIS för derby, då det kommer 6000 göteborgare på en ekande betongbunker.
---
Biljetter finns att tillgå till kvällens match. Jag skrattar åt alla idioter som trodde de kunde agera svartabörshajar och tjäna pengar på spektaklet. Jag skratta hela vägen till min seriebiljettsplats!
---
Nyförvärv eller inte, det är frågan. Fast jag sovit på saken har jag inte kommit på ett enda möjligt nyförvärv som Andreasson kan ha i bakfickan. Inte ett enda möjligt, såvida det inte är en gris i någon sydeuropeisk säck. Kanske har italienkontakterna gjort sitt jobb? Nä, tror man ser Mobaeck och Florén som möjliga yttermittfältare. Och det faktum att Avdic kan kliva in lyfter faktiskt truppen!
Stå upp för Elfsborg!