generated by sloganizer.net

måndag, maj 15, 2006

Sammanfattning av våren!

Så har vi dock nått VM-uppehållet. Va fort det gick! Å så bra det gått!
Hand upp ngn som trodde att det skulle gå så här bra!
Nä...
Ngn som trodde att vi skulle ligga 10:a?
Ja, tänkte väl det!
Hysteriskt cool säsong så här långt. Visst, det har bara blivit 2 poäng på de senaste 3 matcherna. Hemmafacit är skrala 1-3-1 4-4, men innehåller toppinsatsen 1-1 mot ICA.
Borta har vi 3-1-0 9-5 och det är naturligtvis oslagbart. Enda poängförlusten är 2-2 mot topprivalen AIK.
Bakslagen mot Gefle och HIF nu i slutet oroar inte. Det är en lång säsong och vi har kvar att möta bra lag. Hur brukar det gå mot bra lag?
Just det, alltså ska vi inte va oroliga!
Gårdagens insats innehöll impotens i avsluten, precis som i torsdags, men spelet fram till dess var bra, riktigt bra. Med lite skärpa hade det stått 2-0 efter 5 minuter och då hade det vart klang och djubel. Jag tycker de ska träna avslut och skärpa, i övrigt är det faktiskt bra.
Ett minus till slut och det är ett stor jävla jätteminus: Matte Svensson!!!
Byt!!!
Bryt!!!
Får han spela mer från start blir jag hysterisk. Han gör ingen nytta som targetplayer, han är ofarlig som det. Träben och noll bollkänsla! Han snackar mest och levererar minst. Snart börjar näsan växa! Lill-Alex är bätttre på allt, därför kan man lätt kompletera honom med Sjöhage. Killen är lätt ut form, men har i alla fall speeden som farligt vapen. Matte ser ut som han springer med träskorna på. Denna stil minns jag från min barndom, då man ofta kutade omkring i ett par träskor och tvingades utveckla en hasande löpstil för att inte tappa träskorna eller bryta benen. Precis så ser det ut när Matte springer. Den dagen det behövs en galen killer i straffområdet öppnar jag famnen, innan dess håller jag dörren stängd!