generated by sloganizer.net

onsdag, maj 17, 2006

Fan va gammal jag har blivit!

Läste att det är upp till veteranerna Ljungberg och Henry att visa vägen till en eventuell Champ Leauge-titel för Arsenal. I mål står gamle guben Lehmann som en trygg, rutinerad räv.
Hjälp!
Ljungberg är yngre än mig och jag kommer ihåg när han var kalven på grönbete, Highbury -98. Hade inte kommit ihåg det om inte Niklas Holmgren skrikit rösten sönder och samman i Canal+ när Ljungberg gjorde mål i debuten. Hade dessutom träffat en dam som man kunde anmält till allmäna reklamationsnämnden. Men det upptäckte jag först efter den klassiska EM-kvalmatchen mot England, när Ljungberg krutade frisparkar i ribban och han var just ung.
Nu är han veteran!
Å jag med!?
Ska man sluta hoppas på en mirakulös debut inom elitidrotten?
Får man en streckkod intattuerad snart, bara för att bli uppsökt den dan man fyller 35 och föpassas till sälla jaktmarker?
Är man inte gammal när man fyller 85?
Min farmor är 84, men piggare än vilken arbetslös 30-åring som helst. För att inte tala om datorförstörda tonåringar, med påsar under ögonen stora nog att återvinnas. Hon är rörligare än Romario och han vinner skytteligan i Brasilien för femtielfte gången. Han är 40. Kallas man morfar i fotbollsvärllden då?
Hoppas att Anders spelar till han fyller 40.
Matte Svensson däremot får spela till han är 47 och inte plocka ut ngn lön de sista 13 åren för att, om möjligt, återbetala till klubben det han lurat dem på.
Läste på officiella att i matchen mot Trollhättan lockar man Boråsare med gratis korv i pausen. Det kommer säkert tusentals, för gratis är just gott. På Borås Arena kostar det pengar och då får det vara. Det är naturligtvis en genial idé som Trollhättan försöker med, för inget glädjer en Boråsare mer än när det just inte kostar nått.
Gratis folköl mot Hammarby, någon?