generated by sloganizer.net

fredag, april 01, 2011

Fredagsanalys: på måndag smäller det!

Jag hoppas att Elfsborgspajka snörar på skorna, tejpar benskydden ordentligt och samlas kring Haglund innan utmarch på Borås Arena på måndag. Behöver han ispiration får han gärna säga följande:
- I år ska vi vinna. Vi ska starta med att köra över Häcken och sedan ska vi äta medelmåttiga allsvenska lag till frukost resten av den här säsongen. Vi ska sätta första och sista tacklingen den här säsongen, vi ska slå de längsta och snabbaste passen, vi ska göra flest mål och släppa in minst. Vi ska ta det här jävla guldet och vi ska hänga upp våra medaljer i omklädningsrummet och skapa en vinnarkultur som aldrig går ur. Det är dags i år igen gubbar. Det är våran tur igen!

Jag känner det på mig och jag har känt det på mig hela våren. Jag skrev det tidigt i min comeback här och jag skriver det igen. Vi vinner. Vi tar guld. Vi dansar hem det här och oavsett om det blir genom en tung hambo på regntunga höstplaner eller via några snabbfotade salsor på gröna sommarmattor komemr jag njuta. Elfsborg är störst, bäst och vackrast i år.

Kejsar August är en hörnsten vi kan vila tryggt på, Anders en annan. Lasse blir årets komet genom de allsvenska försvarslinjerna, En av bröderna Elm blir vår jätte där fram och när vi blir för bekväma kommer ungdomar som Hult och Hiljemark att påminna oss om att vi alla vart unga en gång, att entusiasm inte stavas Kronor utan vilja. Vi har en bredd som man inte sett sedan Hasse Bergrens röv banade väg för allt och alla. Jag menar, en snubbe som Daniel Nordmark nämns knappt och han kan få ett rejält genombrott i år. Lägg därtill att dansken mycket väl kan spika igen på egen hand, att Jon Kanon kan bli årets försvarare, att Klarström är en av seriens bästa ytterbackar, att Keene är en anfallare ingen försvarare vill möta, att Ishizaki är en etablerad stjärna som kommer vara lika bra i år som för ett par år sedan, att Johan Larsson har en sjukt hög potential. Ja, ni fattar. Vi kan rabbla potentiella matchvinnare hela kvällen.

Så. På Arenan. På måndag. Det är då vi startar. Det är då första biten i 2011 års guldpussel läggs. Det är då vi får se hur fotbolls aka spelas. Det ska bli kul som fan, i år igen!

2 Comments:

At 1:14 em, Anonymous Anonym said...

Är vi övermodiga nu ?

Var var vi förra året ?

Då skrev det inte mycket här.

 
At 1:55 em, Anonymous Anonym said...

Vi gick vilse i svenssondimman, vi hittade inte ut. Regnet piskade bort all glädje och mörkret tog allt mitt mod.
Men, hey. Jag hittade ut till slut. Jag famlade mig hem och jag har kommit till insikten att övermod är bättre än modlös. Jag har slängt all sorg i en gamma säck. Det ska vara roligt. Det är det här. Om man gilalr Elfsborg. Håller amn på ICA borde man leta sig vidare till någon annan sida, en annan aren och till en plats där fulgräs går hand i hand med dåligt slagna pass.

 

Skicka en kommentar

<< Home