generated by sloganizer.net

söndag, mars 20, 2011

Fredagsanalys på en söndag: Örebro!

Satte ni söndagsgroggen i halsen när Klarström blev utvisad och Elfsborg fick lämna Örebro med en förlust? Nej, tänkte väl det. Det är lika svårt att ta tre poäng där uppe som det är att täta läckorna i Fukushima.
Däremot kan man fråga sig om det är ett nedtränat eller oinspirerat Elfsborg vi ser. Jag är fan inte säker på att Haglund är rätt ute, även om han ger något slags Hylandartat faderstryggt intryck i dagens BT (pappersvarianten). Han är mer nöjd och tillfreds med försäsongen än någonsin, men frågan är om det är en sinnesstämning en normal fotbollstränare ska ha? Jag tror mer på att de ska ligga på gränsen mellan nervsammanbrott och hjärtinfarkt (läs Harry Redknapp). Förvisso lyckas Leonardo med konststycket att skapa god stämning nere i Milano och Inter just nu, men den snubben har en personlighet jag sällan skådat (läs gårdagens Sportbladet och njut) och Haglund är väl inte av riktigt samma sort. Haglund känns mer svenskt jante (även om jantelagen är ett dansk-norskt påfund).
Hur som helst ska jag stödja det här laget i år igen och inledningsvis. Men blir det mer uddlöst och fantasilöst sidledsspelande när laget inte spelar i medgång, är jag beredd att ropa efter Haglunds avgång. Åtta år är åtta år, men ingen ska inbilla mig att Haglund är en ny Alex Ferguson. Inte än i alla fall. I så fall krävs fler guld!