generated by sloganizer.net

fredag, april 08, 2011

Fredagsanalys: Move on up!

Helsingborg på Olympia på söndag. En match att skita i brallorna för. Jag kan inte tänka mig en svårare bortamatch i år (OK, Swedbank Stadion Malmö, i omg. 29 är rätt svettig också, men det tar vi då). Nu är vi ett vinnargäng i år, dessutom utan press att vinna borta mot Helsingborg. Vinner vi knäcker vi skåningarna och plockar vi poäng är det mer än en halv seger. Torskar vi är det jobbigt, men långt ifrån något som sätter prägel på säsongen (som då en seger för oss skulle göra). It´s a win-win, så jag tror på seger. Som alltid. IFE!

Jag har sneglat lite på Superettan och smaka på de här föreningarna: Hammarby, Assyriska FF, Landskrona Bois, ÅtvidabergS FF, Gif Sundsvall, Brommapojkarna, Ljungskile SK, Degerfors IF, IK Brage, Östers IF.
Fan, 10 lag som mer eller mindre andas allsvenskan på olika sätt. Man kan peta dit Västerås också om man rotar lite till. Klasspelare och tränarprofiler. Jag tror det kan bli en jävligt het serie. Jag kommer följa den. På avstånd, men med intresse.
Vem som vinner? Landskrona!