generated by sloganizer.net

tisdag, augusti 18, 2009

Och så fattade han pennan!

Har vart borta härifrån ett tag. Ska inte skylla på droger eller andra förmildrande omständigheter som skräpbloggare i största allmänhet brukar ta till som förklaring när de inte skriver. Jag har bara haft annat för mig.
Gulacticos är fortfarande ett topplag och som jag skrev tidigt den här säsongen kommer Elfsborg att springa hem allsvenskan i år. Likt Usain Bolt bevakar de fortfarande positionerna, ser till att hålla jämna steg, för att avgöra och vara som bäst när det verkligen behövs. Jag ser tre allsvenska nyckelmatcher nalkas...
- ICA borta 30 augusti. En drömmatch. Tänk att få spela ut ICA på deras nya hemmaborg. Tändningspotentialen måste vara maximal, med mycket åskådare och prestige i potten.
- AIK hemma 4 oktober. Gnaget har sketspelat hela säsongen och är uddamålsvinsternas kung i år. Dom kommer sluta högt upp, sannolikt tvåa. Men på Borås Arena kommer de bli upprullade på läktaren. Stahre, tränare i AIK, verkar för övrigt vara en cool kille med pondus och distans. En ny tränarfavorit. Verkar Simon Bank också tycka.
- Helsingborg hemma, 1 november. En ny guldmatch på Borås Arena. För jag tror inte det är avgjort redan till näst sista hemmamatchen mot Röva. Däremot kan spiken i kistan komma redan ÖIS borta 29 oktober, men det får vi väl leva med. En hyllningsmatch kan bli lika kul som en avgörande guldmatch. Helsingborg kommer för övrigt vara avsågade lagom till de sista omgångarna.
---
Lazio borta på torsdag och Keene är avstängd. Hans insats hemma mot Braga var det bästa jag sett en spelare i Elfsborg göra, om man enbart ser till kämpainsatsen. I övrigt finns det en del att önska hos Keene, men hans själ och hjärta är viktigt i europaspelet. Jag tror på oavgjort på Olympiastadion i Rom.
Hemmamatchen bojkottar jag. Snåldjävulen som verkar drabba Elfsborg när det vankas bra lag slår till igen. Jag betalar överpris för skitmatcher mot Gefle och ÖIS. Då ska jag inte behöva betala ännu mer när de äntligen bjuds upp till dans på riktigt.
Nix, jag stannar hemma.

4 Comments:

At 4:25 em, Anonymous Åhman said...

Lika tjatigt och meningslöst som vanligt.

 
At 1:39 em, Anonymous Anonym said...

Tjatigt? Meningslöst?
Ovanligt tunn annalys, tom för att vara en bloggkommentar!

 
At 1:40 em, Anonymous Åhman said...

Inte på denna bloggen.

Skärp dig, du ligger hästlängder efter Hysénbloggen.

Vi kan inte vara sämre än feskarna.

 
At 10:26 em, Anonymous Anonym said...

Ha ha ha, hästlängder efter Hysén-bloggen... den sved.

 

Skicka en kommentar

<< Home