generated by sloganizer.net

tisdag, april 14, 2009

En start så bra som någon!

Hemma igen efter äventyr och sorgligheter. Fick uppdateringar via SMS från de två första matcherna och det tog ett tag innan jag förstod att Premiären var välspelad och Örebromatchen dålig. Det enda gemensamma matcherna hade var att poängfördelningen var orättvis. Däremot är säkert summan fyra poäng efter två omgångar helt rättvis.
Och inte på något sätt dålig. Se här:
- en premiär mot Bajen är alltid en premiär mot Bajen. Man vet aldrig var man har söderbröderna och man vet aldrig hur man ska tackla en premiär hemma. Laget verka ha spelat riktigt bra, men fått usel utdelning (bara faktum att två straffar resulterade i ett mål). Ett bra spel direkt i premiären är alltid bra, hade det blivit noll poäng hade det kunnat sätta griller, nu blev det i alla fall en pinne mot ett lag som kan spela fotboll.
- en bortamatch mot Örebro är värre än Nou Camp. Före årets match hade vi inte vunnit där sedan 1970 och de allra flesta gånger förlorat och gjort det stort. Nu blev det seger med 1-0, trots riktigt dåligt spel. Och sådana segrar doftar väldigt mycket 2006 för mig. Dessutom gör Joel Johansso ett äkta skitmål och jag tror han kan hamna väldigt långt upp i skytteligatoppen om han får spela. Inte sedan Hasse med Rövens tid harvi haft en spelare som kan göra medvetna skitmål (dit räknar jag inte Bellas röv-rull-mål tidigt på försäsongen).

Nästa hemmamatch möter vi ett sargat Kalmar och jag är inte alls rädd. Ska vi möta Kalmar ska vi möta dom i det här läget. Jag tror inte alls att Nanne kan dra fram så många ess ur skjortärmen att de ska kunna rubba Elfsborg hemma. Därtill behöver de mer tid att komma igen.
Följande match är värre. Gefle borta är nästan lika hemskt som Örebro. Det blir en ytterligare en värdemätare för hur många gnetiga bortamatcher vi kan vinna-
Därefter Malmö hemma, en munsbit, jag lovar. Malmö blommade hemma via den nya arenan, de håller inte i sådana svåra bortamatcher.
Tar vi sju poäng på de kommande tre matcherna, ser det riktigt jävla ra ut. Då har vi 11 av 15, ett poängsnitt få lag matchar i längden.
Men det kan komma bistrare tider, jag vet. kadan på Ishi får inte följas av någon mer, inte just nu.