generated by sloganizer.net

onsdag, april 22, 2009

En analys med radion som referens!

Nu vet jag redan vad alla kommer säga, för jag hann själv tänka det en kort stund.
Hur fan kan de backa hem och bilda hönsgårdsförsvar IGEN?
Men, allvarligt! Det finns en vesäntlig skillnad den här gången.
VI VANN!
Okej, det var bollar i stolpen och ribbans överkant, men ska vi räkna nära-ögat-tillfällen kan vi kvittera dessa sett över hela matchen.
VI VANN!
Varje gång som Elfsborg förlorar eller tappar poäng i slutminutrarna kommer jag förbanna, men inte när det håller. En allsvenska är lång (numera lång som fan) och man får räkna med ngr tappade poäng här och var. Jag ser Kalmarmatchens utgång som en engångs-företeelse tills dess att det händer igen.
VI VANN!
Att Elfsborg bara gör ett mål kan man däremot beklaga. Man borde trycka in en till tdigare i matchen och offensiven är inte riktigt het. Förvisso är spelet bra långa perioder och man skapar tryck och det vore jävligt skönt om någon av anfallarna hittar en trygghet och possition där det görs lite enkla mål, likt det Joel gjorde mot Örebro. Vi har spelet och det ska vi vara glada över. Värre hade vart om vi inte ens skapat förutsättningar för vettiga målchanser. Jag oroar mig inte nämnvärt, det kommer. Och...
VI VANN!
Nu har vi de där 7 av 9 poängen jag hoppads på inför Kalmar-Gefle-Malmö. Det är snubblande nära såväl 9 som 3 poäng, därmed kan vi konstatera att vi är ett lag med flyt, som kan avgöra även om vi inte gör sådär värst många mål. Fortsätter det såhär bärgar vi guldet. Och det kan bara bli bättre med en frisk Ishi, en Joel i målform och en Ericsson i spel. Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta.
VI VANN!