generated by sloganizer.net

tisdag, april 21, 2009

Argumentationsskola för Malmö FF!

Jag skrattar gott varje gång jag hör dåliga bortförklaringar efter förluster på konstgräs.
Henke Larsson blir sur för att man inte kan glidtackla på konstgräs, man får tydligen brännsår av friktionen (jag säger bara, Stefan Scwarz...). Sagt efter förlusten igår på Behrn Arena.
Daniel Andersson beklagade sig ifjol över att det inte gick att slå passningar i sidled på Borås Arena (jag säger bara, Joaquin i Valencia...). Sagt efter förlusten med 4-0 ifjol.
Dessa två stora fotbollsspelare blir en skam med sina dåliga bortförklaringar. Därför kommer här lite tips på rejäla bortförklaringar till förlusten imorgon.
Vänsterdojjans bortförklaringsskola!
1. Jag vägrar spela på plast, man kan bli impotent av kemikalierna!
2. Jag är beroende av min gräsallergi, sticker inte den i ögonen kan jag inte skjuta rakt.
3. Herregud, vi har tränat på grus och fläckiga gräsmattor hela våren, så här jävla jämnt och plant kan det inte vara i april. Se på Grimsta, ett föredöme för svensk arenafotboll!
4. Jag betvivlar att man får spela här över huvudtaget, man kan ju inte bita i gräset!
5. Alltså, jag har full förståelse för Spanien som är världens konstgrästätaste land, där är det befogat. Men ärligt, här uppe i norr borde vi faktiskt kunna ha riktigt gräs jämnt! Elfsborg är en skam för det dåliga klimatet.

Fotnot till Henkes uttalande: För några år sedan spelade vi alla våra korpmatcher på Kransmossens grusplan. Efter matcherna fick man pilla ut ett par nävar grus ur såren man fick vid glidtacklingar.

1 Comments:

At 4:31 em, Anonymous IFF IFF Forever said...

Varför kallar ni plasteländet för konstgräs?

Det har ju ingenting med gräs att göra.

Går inte ens att röka.

 

Skicka en kommentar

<< Home