generated by sloganizer.net

måndag, februari 09, 2009

Alvaro Santos!

ÖIS kör en gammal 50-talsklassiker. Bygger ett lag på en gedigen offensiv. Med Santos och Allbäck har man nu tveklöst ett av allsvenskans mest intressanta anfallspar och de gånger matcherna med ÖIS finns med på måltippset ska man plocka med dom på kupongen. Tveklöst är man nu tillräckligt bra för att hålla sig kvar. Inget snack. Men defensiven kommer vara akilleshälen för laget som bytt oljeshejker mot brittiska investmentdårar.
Jag kan inte tänka mig att Santos finns med imorgon, så den svårt sargade gula försvarslinjen ska väl kunna rida ut stormen.
För Allbäck har väl förhandlat bort alla träningsmatcher före mars månad?
Annars börjar skadeläget i Elfsborg ljusna något. Anders tränar för fullt och Ishi har kommit långt på sin konvalecens. Avdic är nygammal på skadelistan, men å andra sidan bör de som var sjuka senast vara fit for fight (engelskt uttryck för redo att spela, bloggen har en mindre begåvad läsare som behöver språkstöd).
Jag ska sitta på läktaren med min svåger ÖISaren och det är alltid en upplevelse.
När jag messade Kaptenen om han skulle med undrade han vilken position han skulle spela på.

1 Comments:

At 12:02 em, Blogger Kaptenen said...

När man har Bella på topp så behöver man någon som inte står i offside hela tiden...

 

Skicka en kommentar

<< Home