generated by sloganizer.net

torsdag, december 13, 2007

Numero... uno?

Idag landade kuvertet från Telia tungt i brevlådan. Tyckte till och med att den hängde lite snett, sådär som om den hade blivit påkörd av plogbilen. Men det hade den inte, brevlådan alltså. Det var ett stort jävla kuvert från Telia med ett telefonnummer till någon ungjävel som åtminstone hade vart smart nog att ringa från ett kontantkort som inte är reggat någonstans. Förutom hos djävulen då. 10 siffror som inte går att spåra någonstans på det vi kallar internet och det sitter säkert någon och skrattar åt mig och tänker att "du var mig då en dum jävel att betala 600 spänn för en spårning som leder till ett nummer som inte finns".
Men imorgon ska jag ringa från jobbets växel och svarar du inte ska jag fortsätta ringa tills tomten kommer och bär bort mig från telefonen och ger mig en kopp varm choklad.
Satans smarta ligister!
Eller inte, det får vi ju se imorgon!
---
Helgi Danielsson. Låter lite som en polis i en sunkig deckare. Kanske blir bra, kanske blir... sådär!
---
Röd Guling uppdaterar friskt igen. Känns som en tidig julklapp man önskat sig. Härligt!
---
Som ag sa häromdan, Gud hade ett paket åt oss till jul och det levererades redan denna vecka.Det får gärna komma ett till. Ett stort och glassigt från Köpenhamn. Om möjligt kan vi returnera det vi fick från dem i somras.
---
6.30 uppstigning, sedan vanliga morgonrutinen, landa på jobbet, ringa spårat mobilnummer, sedan jobba, sedan början på lång och kul kväll med arbetskamrater. Dessutom, chefen firas för femti fyllda, med ett högst annorlunda tema... kul blir det imorgon. Värre på lördag misstänker jag.

4 Comments:

At 8:47 fm, Anonymous Anonym said...

Testa istället en riktigt sunkig polis i ett gäng riktigt bra Isländska Deckare.

Erlandur Sweinson beskriven av Arnaldur Indridason.

 
At 11:21 fm, Anonymous Anonym said...

Har bara läst Kvinna i grönt, men den är ju sk riktigt bra.

 
At 12:16 em, Anonymous Anonym said...

Dom andra är bra dom med som röding kanske du skulle läsa "Mannen i sjön".

Den handlar till stor del om fattiga unga idealister som for från Island för att studera i DDR på femtiotalet.

 
At 3:06 em, Anonymous Anonym said...

Måste helt klart läsa vidare de andra om Erlandur.
DDR var sjuk filosofi blandat med dekadens och en massa fruktansvärt. Inget jag står för, men sk tacksamt att skojja om :)

 

Skicka en kommentar

<< Home