generated by sloganizer.net

tisdag, december 04, 2007

Moralen rasar...

Eller, nja. Jag vet inte, men hus i helvete tar det på VG ibland.
Nu har Guliganernas f.d. ordförande Jonas Claesson retat upp moralpolisen på VG genom att helt ärligt säga vad han tycker om Björcken. Urusel, kass, seg, dåliga backegenskaper är mina omdömen, medan Jonas är både snällare och mer nyanserad. Trots det får han skit och blir kallad mobbare.
My god... Männen som skriver där brukar inte skräda med gnällen och osaligheterna, men helt plötsligt slår dom bakut och går i spinn på en sådan sak. Undrar hur de tänker? Kanske inte alls? Kul är det och Claesson verkar ha skinn på näsan nog för att stå på sig, till skillnad från många andra som ser sig förorättade, kränkta och bestämt hävdar att de ALDRIG mer ska skriva på VG, för DÄR får man minsann aldrig ha en egen åsikt. Nä, just det. Hallå, tjena! Eller så ber folk om ursäkt för att de just haft en egen åsikt och inte tyckt som den gula massan. Ja, herregud...
Men det är kul och sidan är den största gula portalen för fans. Skaparen Alexandersson får ses som nätguru, trots allt!
---
Cluj.
Cluj!
Cluj?
Vad fan ska Wiland i rumänska Cluj och göra? Pengar, men vet han om att landet är vansinnigt trasigt och misären fruktansvärd? Kriminalitet och svält är vardag i landet som gud glömde. Maffian i landet anses grymmare än den ryska och det är andra faktorer än kvaliteten på lagen som avgör högstaligan. Lite rysk roulette över det där.
---
Abbas Hasan kan vara näste stormålvakt, men vågar Gud och Haglund satsa på det? Shaaban är bra, men fan vad spännande det vore att ge Hasan chansen på riktigt.
---
Om någon mins min djävul till arbetskamrat jag skrivit om, kan jag bara meddela att dennes ondska tar helt nya uttryck varje dag. Människan lever och frodas på en arbetsplats nära dina barn. Det är helt sjukt. Jag finslipar på mitt försvarstal jag ska hålla när Janne Josefsson kommer och kör upp kamera och mikrofon i röven. Fast, ärligt, jag har ryggen fri. Jag har tagit striden, ställt mig på barnens sida, mitt samvete är rent. Jag ligger jävligt illa till hos chefen (som av någon hittills outgrundlig anledning tar människan i försvar), men jävlar att jag kan se mig i spegeln varje kväll jag borstar tänderna.
---
Villareal, i Spanien imorgon i LL, avslutar en förbannat lång säsong som började med en Kungaligekvart mot FC Köpenhamn mars. Kan sluta hur illa som helst, men sen får äntligen lirarna ta semester, skaffa sig lite perspektiv till europaäventyr, ta sig en pilsner eller två utan mediabevakning, ladda batterierna. Gud har säkert en och annan julklapp att ge oss. Kanske en mittback, kanske en anfallare.
---

5 Comments:

At 12:45 em, Anonymous Anonym said...

Jag har missat det där med kollegan.

Vad gör han?

Förgriper sig på barnen?

 
At 5:10 em, Anonymous Anonym said...

Om du viste hälften skulle du förmodligen leta upp arbetsplatsen, ha med dig en mob, en tunna tjära och en säck med fjädrar och skrida till verket!
Fast det är inte en han...

 
At 1:02 em, Anonymous Anonym said...

Jag behöver ingen mobb, jag är en "ONE MAN MOBB".

Om det är en hon(djävul) är det betydligt värre.

Då kommer du att anklagas för könsdiskreminering eller sexuella trakserier.

Det måste vara tufft tillräckligt att vara man och jobba på dagis. Det verkar vara väldigt vanligt att SJUKA män söker sig till verksamheter där det finns barn för att få utrymme för sina perversa lustar.

Om man då är OK, blir man säkert misstänksamt bemött ändå.

Lycka till med Kidsen.

 
At 3:50 em, Anonymous Anonym said...

Blåvit designer: jobbar inte på dagis, kallar dom kids ändå, fast de snart nått slutstationen i det obligatoriska skolväsendet.
Sen är du naturligtvis sjukt fel ute ang män som jobbar på dagis, men det är en annan historia!

 
At 8:40 fm, Anonymous Anonym said...

Jag hoppas att du bara missförstod mig. Jag har ingeting emot att män jobbar på dagis.

Och att det måste vara svårt att jobba där då det finns "Sjuka" män som söker sig dit därför att man där kan komma i kontakt med barn.

Det gäller scoutverksamhet, ungdomsidrott också.

Jag menar INTE att det är fel på som inte är där med "avsikter"

 

Skicka en kommentar

<< Home