generated by sloganizer.net

tisdag, augusti 21, 2007

Jävla blogg!

Skrev ett blogginlägg i söndags och det dröjde till idag innan det dök upp. Klickade man på augustirubriken fanns det med, men inte på aktuella inlägg.
Jävla märkligt!
Jävla blogg!
Jävla svordomar!
---
Sur som en citron (för att ballansera språkbruket lite) över idiot på mitt jobb. Tydligen är jag satt att jobba med henne för att jag anses vara den som har störst möjlighet att få människan på rätt köl i tillvaron.
Märks det i mitt lönekuvert? Nej.
Har jag kompetens för att arbeta med vuxenrehab? Nej!
Står jag ut med att sopa upp hennes skit? Nej.
Kommer jag hjälpa henne när allt rasar? Nej.
Är jag rätt person för uppdraget? Nej.
Kommer jag spy av blotta åsynen av henne snart? Ja.
Väljer att se mig själv som Luke Skywalker och henne som Dart Vader.
Tänk er en människa som utger sig för att ha spelat fotboll, innebandy, alpin- och längdåkning, handboll och pingis (allt på elitnivå), vart reseledare i alperna, chef på Ericsson, jobbat som toppsäljare på sveriges största mediaföretag (okänt vilket ännu), tittat på fotboll i de största ligorna i spanien, italien och england, vandrat i regnskogar världen över, samt säger sig ha ett fantastiskt rykte om sig och sin lärarförmåga. Detta påtalas i samtal med föräldrar, elever, kollegor HELA tiden.
Att hon inte kan kopiera, hålla ordning på ETT papper, blir osams med alla, är självförnekande inför fakta, vandrar omkring med en uppsyn blandad av frireligiös fanatism och sinnessjuk (kanske samma sak), pratar svår svenljungadialekt, bor ensam med sin mamma på landet och är 40 år gör naturligtvis inte saken bättre!
Snälla, gode gud, eller vem som nu adnimistrerar sådana här ärenden: varför har just jag drabbats av detta?
Jävla skit!