generated by sloganizer.net

söndag, augusti 05, 2007

2-2

2-2.
Undrar hur glad Ishi är för det?
Inte alls, enligt vad han säger i BT och jag förstår honom.
Hänga årets frisparksmål, vara dominant i första halvlek och bäste guling i andra. Men han hade 9 gula får runt sig i andra. Måste kännas surt!
---
Har funderat på det där med betygsättning. Läste i BT att Stones var värda en fyra i betyg för sin spelning på Ullevi, medan kvällspressen gav dem en tvåa. I mina ögon är skillnaden mellan en fyra och tvåa på en Stoneskonsert lika med skillnaden mellan fiasko och succé och ändå såg de samma konsert. Märkligt, men visar att alla går dit med olika förväntningar och tittar på olika saker.
Sen att Keith Richard borde suttit i fängelse för allt knarkande, att bandet är så gammalt att de borde pensionerats före millenieskiftet, att Jaggers mun är större än min hunds, borde bara det hindra folk från att titta. Men folk går som sagt dit med olika förväntningar...
Sammanfattningsvis lägger jag ned betygsättningen här och Där, vem vill läsa om betyg på en spelare i fotboll, egentligen?
---
Trelleborg snodde två poäng av Halmstad och Örebro tre poäng av Bajen. Gött!!!
---
Debrecen på onsdag och OM det går vägen där, blir det Valencia i tredje kvalrundan.
DÅ får Tomas Nyberg hybris och höjer biljettpriset till vulgära 500 spänn. Diskuterade det hela med Kaptenen på väg till matchen igår och vi vet inte vilket ben vi ska stå på.
Protestera mot att höja biljettpriset med 250% och skita i hemmamatchen, eller betala surt och stödja laget i vårt hjärta. Har lätt råd med priset så jag är fan inte snål, men tänk familjen med två barn som vill gå på matchen. De får pröjsa 1700 spänn.
Och tänk om de köper biljetter, Gulacticos åker till spanien och får stryk med 5-0. Då har de plötsligt pröjsat pengar för att få se Valencias b-lag mot Elfsborgs "spara-viktiga-spelare"-lag.
Fucking jävla balle, säger jag!