generated by sloganizer.net

måndag, maj 21, 2007

Feskepojkarna kommer till stan!



Så är det bara en dag kvar.
Öhh, vad då? undrar den dryge Göteborgaren som inte insett att hela Sverige, stora delar av Norden och flera avkrokar i sydamerika förmodligen vänder blickarna mot Borås Arena imorgon.
Imorgon är det dags för Elfsborg mot Fiskrens och det är verkligen en stormatch.
Elloslinda har bekämpat de tröga Göteborgarna i flera kommentarer på Baraben och det har givit effekt. Både där och på Fiskrens officiella ser man på matchen med stor respekt. Det är fullsatt och det kommer bli festligt. Nu är det alltid fest på Borås Arena, men imorgon blir det förhoppningsvis snäppet bättre!
2 allsvenska matcher har hittills spelats mellan lagen på Arenan och det är otroligt nog Fiskrensfavör. 2005 vann de med 2-0 och ifjol blev det en osannolikt nog 1-1 trots att Eleganterna pressade pyjamaserna i 93 minuter.
Imorgon är det dock dags för första 3-poängaren. Klättringen har förhoppningsvis börjat och de andra lagen fortsätter spela oavgjort och förlora.
---
Bonnjävel, Tacoätare, traktorförare och Plastgräsälskare är de mest använda orden i Göteborg just nu. Här är ord som Kejsar August, fotboll, finlir och storseger på allas läppar. Det är skillnaden på Göteborgare och Boråsare!
---
Fullsatt imorgon. Gött!

7 Comments:

At 10:13 fm, Anonymous Anonym said...

Om det nu är som du säger, varför åker Boråsare till Göteborg men Göteborgare aldrig till Borås?

Själv är jag från Degerfors men jag har inga problem att erkänna att Göteborg är Sveriges Framsida.

 
At 10:33 fm, Anonymous Anonym said...

Om man är från Degerfors kan jag förstå att man föredrar Göteborg.
Men du har en poäng i varför Boråsare väljer Göteborg. Jag förstår dom inte!
Göteborg är inte Sveriges framsida. Stockholm kommer i jämförelsen före!

 
At 11:04 fm, Anonymous Anonym said...

Det kunde jag tro, ni är lite lika Stockholmare.

UPPBLÅSTA; SJÄLVGODA och DRYGA

Vi Värmlänningar gillar Göteborgare, anspråkslösa och självironiska.

Jag trivs utomordentligt i "Stan" men avskyr de självgoda Stockholmarna.

Den bästa liknelsen är att Göteborg är Sveriges Framsida medan Stockholm dess "Rövhål" och Borås dess armhåla. Malmö kan vi likna vid Sveriges Fotsvamp. Dock ligger Malmö nära Nordens Huvudstad.

Göteborgare brukar säga att de står och blickar ut över Världen och vänder Röven mot Stockholm.

Vad har Stockholm att blicka ut över?

Gamla sketna öststater.

 
At 11:48 fm, Anonymous Anonym said...

Värmlänningar har jag inget emot, tvärtom. Hade en klasspolare från Karlstad och han var det snällaste jag mött. Menar att det finns mer att hämta i Götet än i Degerfors vad gäller fotboll.
Du kan kalla Borås armhåla eller vad som helst, vi ser nog världen ur olika perspektiv!
Det som glädjer mig är att dagens match berör er så till den milda grad att ni känner ett utåtagerande behov att avfärda den. Jävligt kul. Det visar att Elfsborg berör sverige och det är ett stort steg i rätt riktning!
Slutligen min storstadsranking (Borås är inte där, jag vet), även om jag inte känner tillhörighet i ngn av dem:
1. Sthlm
2. Malmö
3. Götet

 
At 2:56 em, Anonymous Anonym said...

älskar göteborg som stad. Men IFK:s neo-naziklack är det som drar ned den. Som tur är syns de till endast på IFK-matcher för alla bor i Ale, Rävlanda och Kungälv. Och kallar boråsare för bönder.

 
At 4:16 em, Anonymous Anonym said...

Hulganböset kan vi klara oss djävligt bra utan.

Det verkar vara en ny (ung) generation med gangstersketångar som är igång och ställer till bråk.

Stäng dom ute från arenorna så kommer den riktiga publiken tillbaka.

 
At 4:25 em, Anonymous Anonym said...

Samma problem drabbas vi av i Borås, om än i lindrigare former. Senast var det ett pucko som kastade mynt i huvudet på DIF-målisen.

 

Skicka en kommentar

<< Home