generated by sloganizer.net

fredag, april 06, 2007

Startelvor, BP och Vångavallen!

Som man säger i mitt kungadöme: Muahaha. Det är på förhand dödsdömt att möta en nykomling i premiären. Vi stod i skenet från Ryavallens 1950-talsstrålkastare 1997 och piskade skiten ur blåvitrandiga Fiskrens. I år är det BP som kölhalar blå-blårandiga DIF och Trelleborg kniper en pinne av mesiga Fiskrens. Jag är bara glad för att vi får möta upphausade MFF imorgon!
---
Ziri levererar rapporter från elfsborgsträningar som ingen annan och är först ut med skadan på Ilola. Kan vara det största avbräcket inför en premiär sen Moses amputerade benet, så Ziri ska enligt mig ha Pulitzerpriset. Snälla Elfsborg, titta på hennes rapporter och lär upp era webrapportörer!!!
Nu måste man kasta om i startelvan och det kan, enligt mig, vara ett segerdrag:
Stabiland
Mobaeck-Kejsaren-Jon Kanon-Kung Johan
Samuel-Anders-
Ishi-Keene-Alex
Sjöhage
The Britt var grym i andra halvlek mot HIF som bollmottagare och Anders har vart grym defensivt hela våren. Sjöhage har en historia mot tröga MFF som saknar motsvarighet i allsvensk historia. Går man längre tillbaka hittar man flera goda exempel på snabba gulingar som sprintat ifrån ljusblå försvar (Lasse, Bella osv.).
En alternativ elva kan dock vara:
Stabiland
Mobaeck-Kejsaren-Jon Kanon-Kung Johan
Samuel
Ishi-Anders-Alex
Keene-Sjöhage
Om Ilola bedöms vara spelduglig är dock startelvan tråkigt förutsägbar:
Stabiland
Mobaeck-Kejsaren-Jon Kanon-Kung Johan
Ilola-Samuel
Ishi-Anders-Alex
Keene
Min drömelva (hundra spelklara) är dock:
Stabiland
Mobaeck-Kejsaren-Jon Kanon-Kung Johan
Samuel
Ishi-Anders-Bajrami
Sjöhage-Keene
MFF kommer säkra defensivt och trycka upp bollar på finnen och brassen. Sådana bollar klarar den gula försvarslinjen enkelt och just därför bör man satsa på en gul offensiv med spring i benen.
Dock inser jag, trots min naivism, att Alex får starta 100 ggr av 100, bara för att han har rutin. Tråkigt, men klokt. Jag ska inte klaga på Haglunds startelvor, de har oftast vart perfekta. Men Bajramis frejdighet och Sjöhages speed kommer skapa stora problem för MFF: om dessa två får chansen!
---
En Wiberg på Vigule undrar över rökfriheten på Ålgård och jag kan bara hålla med: är det bara på Gräddhyllan som man får tillgodose sina laster? Där kan man öppet röka och kröka! En annan kommer få slita svårt för att komma undan med de samma på resten av Arenan!
---
Långfredagen har vart perfekt, Påskaftonen är planerad, det finns bara ett läge:
Stå upp för Elfsborg, för våra färger!
Vi är gul-svarta!
Vi är gul-svarta!
Tills vi dööör!