generated by sloganizer.net

fredag, oktober 13, 2006

Stormvarning!

Usch! Måste börja att lätta mitt sinne...
Hade en mardröm inatt/imorse där jag drömde att jag va på fotbollsmatch och allt urartade i värsta kravallerna. Folk hängde i skyddsnät (typ det som hänger vid ståplats på B.A.) medan polis sköt skarpt, folk slogs och skrek och kastade saker. Mitt i allt stod jag och skulle hålla reda på familjen. Vaknade med en jävla halsbränna! Så, nu har jag berättat det hemska!
För det första måste jag utfärda "Stormvarning" mot Kalsipperna (Röd Gulings mkt roliga smeknamn). Svår bortamatch som nästan måste vinnas. Gäller att plocka in varenda tjurig vinnarskalle som finns. Veklingar göre sig icke besvär!
Kalmar har allsvenskans tokstolle nummer 1 i Henrik Rydström. Gillar tokstollar, men den dagen kommer man naturligtvis att tycka att han är en alldeles förfärlig typ! Han måste neutraliseras. Något för firma Samuel-Jari?
Blir det vinst kommer hösten bli en solskenshistoria, för aovsett om AIK eller Helsingborg vinner så har vi skapat oss en lucka till än den ena, eller än den andra. Helst båda två!
Mot GAIS är i nuläget 8600 biljetter sålda, med knappt 2 veckor kvar. Kul med en mitt-i-veckanmatch, lyser upp det gråa helvetet som kallas Oktober! Näst sista hemmamatchen och det blir naturligtvis en bra bit över 12000 igen. Fullsatt?
Mot Djurgården är mer än 15000 biljetter sålda, endast 56 ståplatsplåtar finns att tillgå. Dock för långt kvar för att hausa upp. Men planer bör smidas!
Heja di våre!