generated by sloganizer.net

söndag, februari 03, 2008

Utan spets, utan udd, skadad!

Nä, det är inte en politiker jag pratar om. Inte heller officiella hemsidan. Det är Gulacticos anfallsbesättning. Och jag är fan i mig oroad!
Efter fjolårets tunna anfallsspel gick jag under silly seasons tidiga skede och hoppades på Allbäck, nästan krävde att han skulle spela i gult fr.o.m. nyårsskiftet. Men så värvades islänningen till det defensiva mittfältet och Lucic till backlinjen och motiveringen från Haglund var att det defensiva spelet skulle skärpas genom dessa två, dessutom skulle Anders frigöras till offensiva sysslor enkom. Jag kände mig lugn och tänkte att, ser det bara ut som under 2006 är jag nöjd.
Sen kom nyheten om Pinoccios förmodade ändhållplats av fotbollskarriären.
Därpå ett korsbandskada på james Keene.
Nu står vi där utan anfallare, med en Avdic ,som imponerat mest med sitt tunga mittfältsspel, som stort framtidslöfte på anfallspositionen. Talkörer hörs om att han ska frälsa Borås Arena med sitt anfallsspel under 2008. Må så vara, men fan trot. Därtill ska vi hoppas på en ljumskskadad Bella som såg både dålig och omotiverad ut i somras.
Haglund och Andreasson ska utvärdera och känner ingen panik att värva, medan rykten säger att det gjorts försök att plocka Ijeh från Norge, Allbäck från Danmark och Santin från Kalmar. Ingen av de tre är troliga: Ijeh håller inte, Allbäck omöjlig och Santin för dyr.
Dock: i somras skrek alla Gulacticos av frustration över av att klubben verkade kallsinnig inför nyförvärv. Så kom både Bella och Björck. Båda misslyckade och båda frukten av för ivrigt värvande. Kanske lika så bra att det sermörkt ut, kanske lika bra att de utvärderar, det är kanske då som de bästa idéerna kommer till?
Nu hoppas jag på Allbäck, kanske också Santin, men ska det va någon ska det va en riktigt rutinerad måltjuv. Ingen kanske uppcoming, ingen ung och lovande. En måltjuv. Ge mig vem som helst, bara han har näsa för mål!
---
ÖIS på tisdag, utan Anders, utan Keene, utan Pinoccio, utan Bella.
Dock, med Lucic och nye islänningen.

2 Comments:

At 4:54 em, Anonymous Anonym said...

Har Borås Veveri skadat sig själv?

 
At 10:20 em, Anonymous Anonym said...

Nä, har har drabbats av trämask!

 

Skicka en kommentar

<< Home