generated by sloganizer.net

söndag, maj 27, 2007

Nio raka jävla poäng!

Uhhsaaa!
Fy satan i gatan vad skönt!
Så viktigt, för poängskörden, för självkänslan, för moralen, för mig och, fan vet, för världsfreden!
För 10 dagar sen skrev jag här på bloggen om vikten av att ta 3 raka segrar. Där är vi nu. Jag skrev att det kanske var Trelleborgsmatchen som kanske var viktigast. Kanske var det mer kniven mot strupen då, men naturligtvis borde jag skrivit Söderstadion som svårste matchen.
Jag trodde inte på 3 raka.
Jag vågade inte hoppa på 3 raka.
Jag önskade stilla om det!
Och fick det!
SÅ JÄVLA SKÖNT!!!
---
Okej, ska erkänna det. Pinoccio var brilljant som anfallare idag. Bästa anfallarinsatsen i år och hans framspelningar, mottagningar och slit var just det som Gulacticos behöver. Träbenen behövs, tydligen. Gött i alla fall, Matte!!!
I övrigt lysande ytterbacksspel och imponerande mittfältslir!
Fattas bara,med en massa landslagsspelare!
---
Nu ska jag drömma om Söderstadion!

5 Comments:

At 9:03 em, Anonymous Anonym said...

Hej.

Länkade till er utmärkta blogg inför Bajen matchen om den mördande statistiken på SÖS. Det var nu inte det jag ville ha sagt, utan bara en tanke som slog mig efter slakten på Fiskrens; borde ni inte byta namn på er blogg nu?

Fortsätt med ert fina jobb.

Mathias.

 
At 9:17 em, Anonymous Anonym said...

Tackar så mkt.
Som man kan läsa längst ned på bloggen gör ju IFE mål på hörna numera. Namnet är en påminnelse på alla bortkastade fasta situationer som har präglat di gules spel under vår uppväxt. Vi vill för alltid bli påminda om att hålla vår ödmjukhet (nåja...).
Som Kaptenen ALLTID säger när det blir hörna: Elfsborg gör ALDRIG mål på hörna...
Vart länkade du oss? Alltid kul med ny läsning (om det nu är det?)!

 
At 12:56 em, Anonymous Anonym said...

Länken var på min hemsida/blogg www.mathiaselovsson.com Inte en renodlad IFE-blogg, men inläggen behandlar allt som oftast Eleganterna. Jag överlåter nischbloggandet åt dem som gör det bra, ni, Ziris och Rödguling. Är ni i Sthlm nån gång under match så ses vi på Temple Bar i Gamla Stan.

 
At 4:45 em, Anonymous Anonym said...

Det är därför de gör mål på hörna! För att jag säger de magiska orden... "Elfsborg gör aldrig mål på hörna."

 
At 9:19 fm, Anonymous Anonym said...

Mattias: Ah, då var det ju inte nytt. Fin bild på "nyförvärvet" :)

 

Skicka en kommentar

<< Home