generated by sloganizer.net

onsdag, mars 28, 2007

Kort om tillkortakommandet!

Har suttit och lyssnat på Bara B:n-Glenn i 2x45 minuter och hans tramsiga okunskap retar mig lite för mycket. Hans sludder, där man mitt i meningen tappar tråden och förvillar sig i hans sluddriga göteborgsgröt, spetsar till alla negativa känslor. Han är en trigger, ett "skott i Sarajevo", en BIA. Han tycker till om självklarheter som "det där gör Zlatan inget bra" när The Z just skjutit 8 meter över och vid sidan om. Han kommenterar självklarheter som om de vore en svårlöst nöt ur CSI. Dessutom är han direkt felaktig i sina annalyser, han hatar stjärnor som misslyckas och älskar en arbetande fotbollsjobbare som gör det han ska (läs Alexandersson). Det märks att han kommer från Fiskrens led...
Anders fick gå ut, förmodligen för att han stod för förarbetet till Sveriges mål, men jag är inte säker på varför Lager-Lasse och Reåålaand drog den slutsatsen. Men de brukar plocka ut Anders när han är bra och ställa in en vansinnigt usel Kim. Nått taktiskt som jag inte förstår, förmodligen. Hur som helst var Anders bättre än Kim (Anders var inte bra, men bättre än Kim!), så det ska bli spännand att se hur Blaskorna fixar Kimkomplexet och Anders-föraktet.
Nu, nog med besvikelse och elakheter.
Sidleds-Danne var bäst på plan. Har sågat honom i flera veckor, men ikväll var han riktigt bra. Kul! I övrigt var det en dålig match med dåliga insatser från Svenskarna. Man längtar efter att få se Anders spela i sin rätta miljö.
---
Svaren om den allsvenska upptakten börjar trilla in så smått. Snart dyker det upp här!
---
Som jag nämnde såg jag Gud idag. Men jag såg en hel del andra roliga ansikten samtidigt. Bland annat en anonym matchrapportör, en gammal mittfältskämpe, en guldmakare, en speakergigant, en massör och... Sveriges mest förvirrade biljettförsäljare. Jag lovar, Sveriges mest förvirrade!!!