generated by sloganizer.net

tisdag, november 14, 2006

Galor och kalkoner!

Börjar med att påminna om 4-0-segern mot AIK eftersom jag antar att den målgrupp jag vill nå bara orkar läsa hit: 4-0.
Så var det gjort!
Orkade inte titta på fotbollsgalan, fast halva elfsborg var nominerade. Passade det hela såpass att jag kunde sitta och yla när hela laget gick upp på scen. Såg en kort sammanfattning om vad som hänt tidigare på kvällen och att Haglund blev utnämnd till årets tränare. Gott så, med den juryn kundet det lika gärna blivit Kjell Jonvret eller Anders Linderoth. Är närmast chockad att de undvek Norling, så grattis Magnus!
Nu dagens lista...
5 bedrövliga saker med fotbollsgalan som jag kan uttrycka utan att sett hela skiten:
På plats nummer 5: Klänningen som Badplatsen hade på sig. Varken porrig, snygg eller nått annat. Bara ful, som en ICA plastpåse!
På plats nummer 4: Utnämningen av Söderstadion som årets arena. Visst, om man nu gillar att få en raket i huvudet, höra hemmaklacken skrika okvädningar mot såväl hemma- som bortalag, vara med om 2000-talets kravall, öststatsarkitektur, grönt och vitt. Luktar fjäsk lång, lång väg. Buuu!
På plats nummer 3: Take That. Att dom lever är en bedrift, att dom spelar musik en annan. Men att bju in dom till en fotbollsgala är inget annat än "pure insanity". Vill jag lyssna på kass musik kan jag plocka fram mina blandband.
På plats nummer 2: Att inte Wiland blev årets målvakt. Skandal, skandal, en juryskandal! Ehh, nåja...
Och på plats nummer 1: Att tv 4 väljer att inte visa den gladiatorkamp som råder vid groggbordet i reklampauserna. Har sett det själv eftesom jag vart närvarande live vid galor, satt ovanför fotbollsbordet, jag menar groggbordet, och bevittnade en närmast parodisk scen av allt fullar fotbollsspelare som ville hinna först och få sin sprit serverad innan det var dags att sätta sig igen när sändningen började. Herregud vad det var kul!

Kungliga Elfsborg!