generated by sloganizer.net

måndag, november 13, 2006

Avdic, Avdic, Andersson och Holmén!

Alla, ställ er upp, kom igen, harkla er, klara strupen, i kör:
Elfsborg är värdiga mästare, mycket bättre än AIK!
Det var aldrig något snack, tydligen. Var på resa i fiendlandet Stockholm, bara genomresa men ändå. Bar min halsduk med sällsynt stolthet, på varje mack och affär jag kunde hinna med att besöka. Folk sneglade, tittade, men höll märkvärdigt käften.
Avundsjuka stockholmare är trevligare! De är i alla fall tysta!
Gårdagens fight fick lite utrymme i Sportradion (detta kassa media, som blir allt sämre), mycket beroende på att sändningen började först i andra halvlek. Men även denna sändes med sällsynta inflik, främst när Elfsborg gjorde mål.
Kommentatorhelvetet uttryckte sig dessutom i följande ordalag: "Elfsborg visar sig i alla fall för dagen som det bättre laget".
För helvete!!!
Vi var bättre i allsvenskan, i svenska cupen ocj nu detta. 4-0.
Släpp erat småstadsavund, så ska jag släppa mitt storstadskomplex, eller vad det nu är som håller på att framprovoceras.
Såg inte matchen, men av bilder och kommentarer verkar denni vart grym. Vilket sparkapital. Målen var målskyttsmål, det andra avslutet stenhårt. Kan bli en grym lirare som ger Haglund sömnlösa nätter. Låt kille spela så länge han är så bra, bara!
3000 nånting, kan inget säga eftersom jag själv var frånvarande. Ska hjälpa till att höja publiksiffran de sista två gruppspelsmatcherna.
4-0!
4-0!!
4-0!!!
Kan skrivas i oändlighet!