generated by sloganizer.net

tisdag, november 28, 2006

Bloggvärldens mästare!

Harn under ett omtumlane år utforskat bloggvärlden, en för mig tidigare värld. På sätt och vis gör det mig till Christoffer Columbus, mannen som upptäckte något som alltid funnits men som gav namn och ära åt "Den nya världen". Kan också titulera mig upptäcksresande, helt självutnämnt naturligtvis. Här kommer mina betaktelser av bloggvärlden.
Med mitt eget Hispania som utgångspunkt och rättesnöre styr jag dagligen kosan till bloggar, hemsidor och Bollplank. Jag läser, iaktar, kommenterar och funderar. Folk har i regel en oerhört massa kloka saker att säga, oavsett om det handlar om allsvensk fotboll eller vardagliga rymdäventyr. Men några få utvalda lyckas skriva blogg om absolut allting, utan att få nånting sagt.
Robert Laul (Aftonspyan) och Luhr (G-blaskan) är två tydlig tyckare som tycker som de blir tillsagda, som det passar chefen, eller vad det nu är. Har inga tydliga linjer, är inte intressanta och levererar inga attityder. Helt enkelt begränsade och dåliga bloggare. Kanske svårt att ha pondus i två institutioner där komersialism och historia styr. Men hallå, varför inte Olsson på G-Blaskan?
Ekwalls blogg på TV4 är raka motsatsen. Tycker en massa om ingenting och allting i en skön mix. Visst, meden jävla divaattityd ibland, men med en grymt känslig touche. Alltid läsvärt, varje dag.
Andra bloggar upptäcks på det personliga planet. Kaptenens för hans live-and-direct av åsikter, alltid på uppstuds. Maddison för hans lysande resor i rymden, fast här i verkligheten. I röran på Olles skrivbord för hans briljanta sätt att skriva om vardagen. Ziris och Elloslinda för Elfsborgsnittet. Röd-Gul röra för sitt absoluta ställningstagande och den ständiga känslan av oförutsägbarhet (är en lysande blogg!). Allt är mitt att upptäcka, och ditt och ditt och ditt!
Anders på hångelkväll med Keene. Andreasson skyr inga medel i jakten på nyförvärv. Men Keene blev plötsligt lavahet på Den Gula Listan!
Och Linderoth kan vara närmare än vi tror. För dyr var ett tidigare argument. Nått sånt existerar inte längre, nu när Elving öppnar plånboken, Bosse Boss håller i tömmarna och Andreasson agerar stasiagent!

1 Comments:

At 7:23 fm, Blogger Röd Guling said...

Tack. Jag gillar er också.

 

Skicka en kommentar

<< Home