generated by sloganizer.net

torsdag, september 14, 2006

Tillbakablick

Det var på den gamla goda tiden då jag stog i klacken och sjöng med för full hals. Då när IFE:s frisparkar var ett skämt och hörnvarianterna gick mest ut på att slå bort bollen. Det var då när klackens motto var "älska inte hata". Jag hade stått där i klacken och våndats varje gång IFE fick en frispark eller hörna och sett varje chans försvinna ut i intet. Det enda undantaget var Arvhages bredsida förbi en felställd mur. Den här dagen var det något bônkagäng som gästade Ryavallen för att försöka sno åt sig några poäng. I andra minuten så fick IFE hörna och i min frustration över bristen på varianter och speciellt mål så uttalade jag de ord som skulle ge denna blogg sitt namn, "Elfsborg gör aldrig mål på hörna". Då hände miraklet. Någon i IFE lyckades vispa in bollen i nät och jublet utbröt på läktaren. Nästa hörna kom i femte minuten. "Elfsborg gör aldrig mål på hörna, förra målet var bara undantaget som bekräftar regeln." Vips ledde vi med 2-0 som stod sig matchen ut. Därefter har det blivit ett mantra och det är många gånger jag har uttalat orden för att just se Elfsborg göra mål på hörna. Nuförtiden gör IFE mål på hörna och frispark utan att jag behöver uttala just dessa ord men man kan aldrig vara för säker. Så nästa gång IFE får en hörna så är det vist att uttala orden. Glöm inte, det kan handla om SM-guld.

Heja di gule!

Over and out