generated by sloganizer.net

tisdag, november 04, 2008

Spöken, rydströmar och andra olusigheter!

Bloggandet här under hösten har pendlat mellan halvfart och tomgång. Livet har tragglat sig fram och min relation till Elfsborg har väl vart som till morsan och farsan under tonåren. Jag vet att laget finns kvar och väntar på mig när jag kommer tillbaka.
Nu föreställer jag mig inte att Gulacticos ska ta sig förbi Kalmar i ssta omgången. Det är tre poäng för mycket tillen början med och skulle Kalmar förlora och Gulacticos vinna mot norrlandsspöket snackar vi 9 mål att ta ikapp.
På bloggen Trehörnorstraff skriver Jesper om gamla osannolikheter. Malmö FF hade någongång på 60-talet en 4-poängsledning och 6 plusmål med 3 omgångar kvar (2-poängssystemet). Media och, framförallt, malmöborna själva utropade MFF till svenska mästare.
Nu skedde det där omöjliga och jagande lag bakom plockade ikapp 2 poäng och 5 plusmål sista omgången. MFF torskade och jagande lag vann. Aldrig har väl någon ropat så mycket hej, så mycket för tidigt.
Nu är Nanne Bergstrand äckligt disiplinerad. Ingen lyckas klämma ur honom ett "ja-nu-är-det-klart". DET om något talar emot en vändning.
Det lilla som talar för är att Rydström var äckligt nöjd efter matchen mot Norrköping och i radiosporten uder måndagen var Elmarna märkligt säkra på sin sak, mätt med Nannemått, då. Där kan man hitta en svaghet. kanske, kanske vill Halmstad avsluta snyggt och skicka Kalmars drömmar om guld en bra bit ut i Laholmsbukten. Vad vet jag.
men den största uppgiften ligger fortfarande på strömvallen. Platsen där vi sällan tar tre poäng. Nu är gefle klara för allsvenskan 2009, kan inte avancera och månne är de utan mål och mening, utan motivation. Där ligger väl Gulacticos stora hopp.
Jag svär i kyrkan och drämmer till med ett tips:
Halmstad - Kalmar 3-0
Gefle- Gulacticos 0-6
Se där. Ett guld i annalkande!