generated by sloganizer.net

söndag, mars 30, 2008

GAIIIIIS!

Satt på möte under hela första halvlek. Fan ska veta att det finns bättre saker att göra en söndag. Är inte säker på att spelet på Betongbunkern hade vart så kul, men det var premiär och match och allt... fan ska veta att jag hellre hade vart i pisstan.
Hörde andra halvlek i bilen hem via radiosporten. Det var handbollsdamer som skulle dricka bärs, orienterar, golf, kass musik- åssa en glimt från en allsvensk arena då och då. Plötsligt en måljingle, hjärtat i halsgropen, Betongbunkerreportern med ett konstaterande av Ishis 1-0.
Yes!
Mer damhandboll, Råsunda, måljingle igen och jag kände det hela vägen att det var kvitterat.
Fan. Fan. Fan.
Det hade vart gott med seger i premiären. Oavgjort i slutsekunden mot ett av seriens bottenlag är svagt. Visst, premiär, men ändå. Trodde dom skulle knyta ihop säckarna i år.
Men det kommer väl.
Strax innan jag landade hemma hörde jag kortreferat från lokalradion (kassare än sportradions ordinarie sändning) och man spelade upp en bandning av Ishis mål. Publikjublet i bakgrunden visste inga gränser och jag antar därför att flertalet av de 7000 i publiken var tillresta Boråsare, eller Göteborgare som tagit sitt förnuft till fånga och konverterat till Gulacticos.
Enligt fånen på lokalnyheterna var "han den nye Kurbegovic" bäst på plan. Nu kan jag inte lita på vare sig lokalradion eller BT längre och därför väntar jag med kritik tills dess att jag sett matchen.
---
AIK nästa!
---
Är du bakis Kaptenen, förresten?